לוגו חיבוק אם לניידים

שינויים בחזה במהלך ההריון

מתחילת ההריון גופך משתנה פיזיולוגית. הרחם מתחיל לגדול במהירות, העור נמתח, משקל גופך עולה, וכך גם השדיים שלך גדלים.

השינויים ההורמונאלים שבגופך, ישפיעו מאוד על השדיים לאורך ההריון, על הרגישות שלהם, וכך יתאימו את עצמם לבואו של התינוק ולצרכיו.

להלן השינויים שיכולים לקרות במהלך ההריון בשדייך:

טרימסטר ראשון

מרגע כניסתך להריון, יחולו שינויים בשדיים שלך. הרקמה של העטרה סביב הפטמה מתחילה לקבל גוון כהה יותר. הדבר נוצר על מנת לאפשר לתינוקך שיוולד למצוא את מקור המזון שלו בקלות, כאשר הוא משעת לידתו רק יזהה גוונים של כהה ובהיר בצבעי שחור- לבן. בלוטות החלב שבשדיים שלך יגדלו ויתרחבו בכדי לאפשר מאגר של חלב שיווצר. הדבר יכול לגרום לתחושות של גרד, כאב ובכללי רגישות יתר. אך אם אינך מרגישה כאב או רגישות, אל דאגה! הדבר אינו מעיד על כך שתהיי לך בעיה בהנקה כלל וכלל.

טרימסטר שני

בשליש זה, הרגישות לאט תרד, ולעומת זאת שדייך יגדלו ואף יש סיכוי שתשתנה מידת היקף החזה שלך. גם גודל העטרה והפטמה יגדלו משמעותית. בשבוע 16 להריון, הגוף מתחיל לייצר קולוסטרום (ראי פרק "היווצרות החלב הראשוני בזמן ההריון- קולוסטרום"), וזרימת הדם לשדיים שלך תוכפל. בעקבות כך, יבלטו הוורידים שבשד.

ישנם סיכויים לדליפת מעט חלב. הדבר תקין ואין מה לחשוש. ישנה תופעה נדירה של דליפת מעט טיפות דם, כתוצאה מהזרימת דם המשמעותית לשדיים. הדבר תקין, אך מומלץ בכל אופן להיוועץ עם רופא.

טרימסטר שלישי

בשליש זה, לרוב אין שינויים משמעותיים בשדייך, כיון שרוב השינויים כבר חלו בטרימסטר קודם. אך ישנן נשים, שלא חוו שינויים בשליש השני, והשינויים יגיעו בשלב זה. הדבר אינו מעיד על בעיה, אלא על מבנה פיזיולוגי מעט שונה. ככל שתאריך הלידה מתקרב, תוכלי להרגיש איך השדיים מתמלאים בחלב קולוסטרום, ומשקלם יעלה. כמו כן, תוכלי לשים לב לבלוטות קטנות המפוזרות על העטרה בכל היקפה. אלו נקראות בלוטות מונטגומרי (Montgomery's Tubercules). תפקידן לסכך את העטרה, הפטמה, והשד לקראת בואו של התינוק באמצעות הפרשה של שומניות לעור. שימי לב, שאסור לסבן את האיזור! (ראי פרק "היגיינת השדיים")

שינויים בחזה